Суралцахуйг дэмжих хиймэл оюуны чатботын туршилт, үр дүн

##article.authors##

  • Чулуунбатын МЯГМАРГАРМАА МУБИС, Математик, Байгалийн Ухааны Сургууль, Мэдээлэл зүйн тэнхим ##default.groups.name.author##
  • Лхагвасүрэнгийн МӨНХТУЯА МУБИС,Захиргаа, хүүний нөөцийн газар ##default.groups.name.author##

:

хиймэл оюун, чатбот, сургалт, алгоритм программчлал, боловсролын туршилт

Хураангуй

Хиймэл оюуны технологи нь боловсролын салбарт инновац бий болгож, багшлахуй болон суралцахуйд чухал нөлөө үзүүлж байна. Энэхүү судалгаа нь МУБИС-ийн Программ хангамжийн хөтөлбөрийн 60 оюутны судалж буй "Алгоритм программчлалын үндэс" хичээл дээр хиймэл оюуны чатботыг ашиглан суралцах явцыг дэмжих туршилт явуулж, уг туршилтын үр дүнг үнэлэх зорилготой. Туршилтын болон хяналтын бүлэгт туршилт судалгааг хийж, суралцагчдын сурлагын амжилтад дүн шинжилгээ хийсэн. Туршилтын бүлэгт хичээлийн агуулгыг танин мэдэх, бие даан даалгавар гүйцэтгэх үйлийг сократын харилцан ярианд тулгуурласан хиймэл оюуны чатботоор дэмжсэн ба хяналтын бүлэгт уламжлалт сургалтын арга хэрэглэсэн. Судалгааны үр дүнг үнэлэхийн тулд гарааны болон эцсийн үнэлгээний өгөгдөлд t-Test анализ хийсэн бөгөөд p < 0.05 үзүүлэлттэй гарсан нь сургалтад хиймэл оюуны чатбот ашиглах нь статистикийн хувьд ач холбогдолтой болохыг харуулсан.

Ном зүй

Badamsuren, B., & Munkhtuya, L. (2019). Сургалтын цахим агуулга хөгжүүлэх арга зүйн асуудалд. Lavai - Олон улсын боловсролын сэтгүүл, 22, 77–83.

Battsetseg, S., Tungalagtuya, Kh., Munkhtuya, L., (2024). A Solution to Challenges Faced by Teachers in

Distance Learning to Improve the Quality and Accessibility of Education. Lavai - Олон улсын боловсролын сэтгүүл, 31, 35-46. https://doi.org/10.5564/lavai.v20i31.3874

Chang, D. H., Lin, M. P. C., Hajian, S., & Wang, Q. Q. (2023). Educational design principles of using AI chatbot that supports self-regulated learning in education: Goal setting, feedback, and personalization. Sustainability, 15(17), 12921. https://doi.org/10.3390/su151712921

Chen, X., Xie, H., & Hwang, G. J. (2020). A multi-perspective study on artificial intelligence in education: Grants, conferences, journals, software tools, institutions, and researchers. Computers & Education: Artificial Intelligence, 1, 100005. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2020.100005

Danzan, T., Sambuu, U., Chuluunbat, M., Avkhinsukh, T., & Sandag, E. (2025). ICT readiness of secondary school teachers: Mongolian case study. Contemporary Educational Technology, 17(3), ep586. https://doi.org/10.30935/cedtech/16531

Deng, X., & Yu, Z. (2023). A meta-analysis and systematic review of the effect of chatbot technology use in sustainable education. Sustainability, 15(4), 2940. https://doi.org/10.3390/su15042940

Goel, A., & Polepeddi, L. (2018). Jill Watson’s Terrific Twos. Georgia Tech News. https://mlatgt.blog

Holmes, W., Bialik, M., & Fadel, C. (2019). Artificial intelligence in education: Promises and implications for teaching & learning. Center for Curriculum Redesign. https://curriculumredesign.org/

Kim, J., & Lim, K. (2022). Artificial intelligence tutors in programming education: Effects on learning performance and self-efficacy. Journal of Educational Computing Research, 60(1), 57–78. https://doi.org/10.1177/0735633121995662

Lkhagvasuren, M., Chuluunbat, M., Tsendsuren, N., & Batsuuri, B. (2024). Analysis of e-learning materials in pre-service teacher training: In case of the Mongolian National University of Education (MNUE). In Proceedings of the Conference on Quality Assurance in Higher Education: Transforming education—new generation of learners (QAHE 2023) (pp. 80–88). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/978-94-6463-382-5_12

Luckin, R., Holmes, W., Griffiths, M., & Forcier, L. B. (2016). Intelligence unleashed: An argument for AI in education. Pearson. https://www.pearson.com

Монгол Улсын Их Хурал. (2023). Боловсролын тухай хууль (шинэчилсэн найруулга). Монгол Улсын хууль тогтоомжийн мэдээллийн сан. https://legalinfo.mn/

Ng, D. T. K., Tan, C. W., & Leung, J. K. L. (2024). Empowering student self-regulated learning and science education through ChatGPT: A pioneering pilot study. British Journal of Educational Technology, 55(4), 1328–1353. https://doi.org/10.1111/bjet.13341

Popenici, S. A. D., & Kerr, S. (2017). Exploring the impact of artificial intelligence on teaching and learning in higher education. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 12(1), 22. https://doi.org/10.1186/s41039-017-0062-8

Roll, I., & Wylie, R. (2016). Evolution and revolution in artificial intelligence in education. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 26(2), 582–599. https://doi.org/10.1007/s40593-016-0110-3

Wu, R., & Yu, Z. (2024). Do AI chatbots improve students’ learning outcomes? Evidence from a meta-analysis. British Journal of Educational Technology, 55(1), 10–33. https://doi.org/10.1111/bjet.13309

Zimmerman, B. J., & Moylan, A. (2009). Self-regulated learning: Where we are and where we need to go.

In D. H. Schunk & B. J. Zimmerman (Eds.), Handbook of self-regulation of learning and performance (pp. 1–19). Routledge.

##submission.downloads##

Нийтлэгдсэн огноо

2025-09-22

Хэвлэгдсэн дугаар

Бүлэг

Өгүүллүүд