Уур амьсгалын өөрчлөлтийн бичиг үсгийн боловсролын судлагдсан байдлын тойм
:
уур амьсгалын өөрчлөлт, бичиг үсгийн боловсрол, судалгааны тоймХураангуй
Дэлхийн уур амьсгалын өөрчлөлтийн асуудал хурцдаж буй энэ үед уур амьсгалын өөрчлөлтийн бичиг үсгийн боловсрол нь энэхүү сорилтыг даван туулахад шаардлагатай гол чадваруудын нэг болж байна. Энэ судалгаа нь баримт бичгийн шинжилгээний аргыг ашиглан, уур амьсгалын өөрчлөлтийн бичиг үсгийн боловсролтой холбоотой шинжлэх ухааны нийтлэлийн хөгжлийн чиг хандлага, улс орнуудын хуваарилалт, агуулгын онцлогт дүн шинжилгээ хийх зорилготой. Судалгаанд Web of Science, CNKI, Google Scholar мэдээллийн сангууд дахь 2010-2024 оны хооронд нийтлэгдсэн уур амьсгалын өөрчлөлтийн бичиг үсгийн боловсролын талаарх эрдэм шинжилгээний өгүүллүүдийг судалж, одоогийн судалгааны дутагдал болон цаашдын хөгжлийн чиг хандлагыг тодорхойлсон болно.
Ном зүй
The UNESCO Strategy for Action on Global Climate Change: http//:www.unesco.org.
Filho, W. L., Wolf, F., Moncada, S., Salvia, A. L., Balogun, A. L. B., Skanavis, C., ... & Nunn, P. D. (2022). Transformative adaptation as a sustainable response to climate change: Insights from large-scale case studies. Mitigation and Adaptation Strategies for Global Change, 27(3), 20.
Stevenson, K. T., Peterson, M. N., Bondell, H. D., Moore, S. E., & Carrier, S. J. (2014). Overcoming skepticism with education: interacting influences of worldview and climate change knowledge on perceived climate change risk among adolescents. Climatic change, 126, 293-304.
Dillon, J., Rickinson, M., & Teamey, K. (2016). The value of outdoor learning: evidence from research in the UK and elsewhere. In Towards a convergence between science and environmental education (pp. 193-200). Routledge.
Wals, A. E., Brody, M., Dillon, J., & Stevenson, R. B. (2014). Convergence between science and environmental education. Science, 344(6184), 583-584.
Zhang Tingting, & Dong Xiaoting (2013).ЮНЕСКО уур амьсгалын өөрчлөлтийн боловсролыг идэвхтэй сурталчилж байгаа.Харьцуулсан боловсролын судалгаа,, 35(4), 2.张婷婷, & 董筱婷. (2013). 联合国教科文组织积极推行气候变化教育.比较教育研究, 35(4), 2.
Steffen, W., Richardson, K., Rockstrцm, J., Cornell, S. E., Fetzer, I., Bennett, E. M., ... & Sцrlin, S. (2015). Planetary boundaries: Guiding human development on a changing planet. science, 347(6223), 1259855.
Johnston, J. D. (2020). Climate change literacy to combat climate change and its impacts. Climate action, 200-212.
Sawassi, A., & Khadra, R. (2021). Bibliometric network analysis of “Water Systems’ adaptation to climate change uncertainties”: Concepts, approaches, gaps, and opportunities. Sustainability, 13(12), 6738.
NOAA.(2009).Climate literacy: The essential principles of climate science. U.S.Climate Change Science Program. Washington, DC.
Dupigny-Giroux, L. A. L. (2008). Introduction—climate science literacy: a state of the knowledge overview. Physical Geography, 29(6), 483-486.
Feder, M. A., & Forrest, S. (Eds.). (2012). Climate change education: Goals, audiences, and strategies: A workshop summary. National Academies Press.
Lay,V.(2016).Climate Literacy: Obstacles to the Development and Spread of Climate Literacy. Socijalna ekologija: časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 25(1-2), 39-52.
Alenda-Demoutiez,J.(2022).Climate change literacy in Africa: the main role of experiences. International Journal of Environmental Studies, 79(6), 981-997.
Shen Dana, & He Jieying. (2019). Гадаадын уур амьсгалын өөрчлөлтийн боловсролын ахиц дэвшил, түүний үр дагаврын талаарх судалгаа. Уур амьсгалын өөрчлөлтийн судалгааны ахиц дэвшил, 15(6), 5.申丹娜, & 贺洁颖. (2019). 国外气候变化教育进展及其启示研究.气候变化研究进展, 15(6), 5.
Zhao F, Chen S. (2024).Уур амьсгалын өөрчлөлтийн боловсрол.Wuhan: Төв Хятадын Багшийн их сургуулийн хэвлэл.х. 270-271.赵峰,陈实.(2024).气候变化教育.武汉:华中师范大学出版社,270-271.